Postać   Wpis  
Postać
Status Status
SŻ: 0
PD: 0
PostID #50564
ŚWIAT PRZEDSTAWIONY



Aleksandria

Zamieszkana głównie przez aleksandryjczyków, czyli królestwo ludzi. Obecnym monarchą jest Aleksander XXI, syn Aleksandra XX Pobożnego. Główną walutą jest tutaj korona. Rolę stolicy przyjęło na siebie Patronute Pal, ze czterema wielkimi rynkami. Miasto od lat zrzesza największych artystów, bardów i trubadurów. Miejsce kultury i sztuki. Kto przystąpi bramy miasta biedakiem, już po kilku latach może stać się bogaczem. Niemniej, w królestwie nie brakuje też innych wielkich miast, takich jak choćby Gild-Alden, siedlisko mafii i wszelkiej maści bandytów czy też Trabut, największy tartak na kontynencie. Jedno z państw Trójsojuszu.


Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Patronute Pal
Patronute Pal bądź Patronute-Pal, pisownia zależna od regionu, obie są poprawne. Jest to stolica Aleksandrii, posiadające wiele placów, kościołów, świątyń, akademii, uniwersytetów... Stolica kultury, zaraz po Ash-Un, posiadająca największy dorobek historyczny. Jednym z jej placów jest  Placu Aleksandra VI Budowniczego, na którym to mieszczą się średniej klasy sklepy, lombardy, faktoria handlowe i hotele. W stolicy istnieje też Dzielnica Nieludzi, gdzie mieszkają niemal wszyscy, którzy nie są Aleksandryjczykami. Na granicy z ową dzielnicą wznosi się wieża Świątyni Elohne, gdzie można było zobaczyć ogromny posąg owej bogini. W Dzielnicy Królewskiej dumnie wznosiła się Świątynia Varrosa, a zaraz obok Akademia Paladynów. Pałac Słońca jest najwspanialszą siedzibą rodziny królewskiej. Prócz tego, w stolicy natknąć się można na Rynek Św. Lamberta, gdzie sprzedawane są owoce, sery, alkohol i inne dobrodziejstwa. Pod całym miastem rozmieszone były katakumby, które prowadziły przez piwnice starszych budynków, między innymi przez więzienie.

Obóz Rekrutów Armii Aleksandryjskiej z Patronute Pal
Znajdujący się na południe od stolicy, niedaleko gościńca. Stary, zniszczony fort, gdzie rozstawiono namioty dla poszczególnych szkół, w skład których wchodziła Szkoła Łuku, Zwiadu, Specjalistyczna, Miecza, Różdżki i Pomocnicza. Sam obóz nigdy nie liczył sobie więcej, niż sześć setek ludzi.

Gild-Alden
Miasto cudów, rozpusty, grzechu i dobrej zabawy! Jeśli masz pieniądze i obstawę, jedź do Gild-Aldenu, a zobaczysz, że i tak można Cię zabić. Formalnie Gild-Alden podlega Władzy Aleksandryjskiej i oddaje wszystkie pieniądze z udziałów kopalnianych stolicy. Formalnie jest to bowiem tylko placówka wydobywcza. Prawda jest jednak taka, iż gangów, rodzin mafijnych, płatnych zabójców i bandyckich hersztów jest tu na pęczki, a ktoś nowy w mieście może albo bardzo szybko dostosować się do tutejszych reguł, albo bardzo szybko stracić głowę. W jednej z uliczek, gdzie postawiono sporo kamienic, zbudowana została karczma Srebrny Jesiotr. W mieście znajduje się także ulica Radosna, na której można znaleźć przybytek "Romantyczna Róża". Sama ulica prowadzi do Placu Świętego Nikodema Paladyna, gdzie w każdy piąty dzień tygodnia wystawiany jest targ. W Gild-Aldenie jest także Ulica Winorośli, przy której zobaczyć można cudowne wille, z których jedna należeć miała ponoć do samej Królowej Kier. W mieście znajdował się owiany tajemnicą Targ Pajaców- miejsce schadzek paserów, zbrodniarzy i przedstawicieli Gildii Złodziei, gdzie dostęp mięli tylko nieliczni. Miasto oferowało też inne miejsca, takie jak karczma "Szalejący dekiel".

Pallenfal
Miasto, przez które przechodzi najwięcej karawan. Szlaki handlowe sprawiły, że można kupić tu niemal wszystko. Na terenie całego Pallenfal panuje tzw. Zjednoczenie Wiary. Przedstawiciele różnych religii mogą tu ciągnąć bez obawy o rasizm bądź konflikty wyznaniowe. Oczywiście, jeśli chodzi o Mitologię Trójlasu. Wiara w Bogów spoza Mitologii jest szeroko tępiona na całym kontynencie. W mieście można zobaczyć też owiany tajemnicą Ośmiorgoróg.

Aleksandria
Ludzkie Królestwo, Aleksandria, było kiedyś miastem o tej samej nazwie. Nazwa została, a Królestwo znacznie się powiększyło. Aleksandria to teraz średniej wielkości miasto, dawna stolica. Problem w tym, że nie przynosi już niemalże żadnych zysków. Niemalże wszystkie surowce naturalne zostały już wykorzystane. Ostatnią nadzieją są wciąż prosperujące kamieniołomy i mała szansa na nawiązanie handlu z klanami orków, stamtąd bowiem najbliżej do Aleksandrii. Przy południowej bramie miasta znajduje się karczma "Belka Starego Birtina", gdzie spotkali się Wernyhora i Essy. W zapomnianej, nieodwiedzanej części Starej Stolicy znajduje się Ciernisty Zamek, dawna siedziba królów. W środku niej mieściła się stara sala tronowa z Dębowym Tronem pośrodku.

Holidroop
Mała wioska położona na południe od starej stolicy. Zima panowała tu przez osiem miesięcy w roku, a jedyną nadzieją ludzi był stary kościół Varosa, umieszczony w centrum wsi.

Wschodnie Brzegi
Brzegi Morza Lodowego, czyli miejsce niemalże zawsze skute lodem. Żyje tutaj prawdziwa biedota i nawet bandyci nie zapuszczają się w te strony, by rabować wieśniaków. 

Nowy Ramdark
Mała wioska znajdująca się na szlaku handlowym prowadzącym od Starej Stolicy do Gild-Aldenu. Znajduje się tutaj tawerna Południca.

Stary Ramdark
Wioska jeszcze mniejsza niż Nowy Ramdark. Znajduje się kilka godzin drogi na wschód od niej.

Mongo
Miasto rzemieślnicze, specjalizujące się w tworzeniu machin oblężniczych. Mieści się na południowym-zachodzie Aleksandrii, blisko granicy z Hordami i Wolnymi Ziemiami. Posiada własną autonomię, choć podlega władzy Króla.

Ssena
Miasto handlowe, mieszczące się w miejscu przecięcia Aleksandrii, Hord i Wolnych Ziem. Posiada własną autonomię, choć oficjalnie podlega władzy Króla.

Piratessa
Miasto transportowe, które przecinają dwie duże rzeki: Kenna i Suwarek Bul. Posiada własną autonomię, choć podlega władzy Króla. Znajduje się blisko ziem Hord.

Mroźne Wyspy
Nieliczne wyspy znajdujące się na Morzu Lodowym. Znajduje się tam kilka wiosek, jednak sama Aleksandria niemalże wyklucza to miejsce z map. Nic nieznaczące kawałki skał.

Trabut
Miasto zajmujące się wycinką drzew i obróbką tego surowca. Dobrze prosperujące i rozwinięte gospodarczo. Od niedawna posiadające własną autonomię, choć w dalszym stopniu podlega władzy Króla.

Persiwall Dredo
Największa w Aleksandrii szkoła magów. Miejscowość zamknięta dla podróżnych, odwiedzających i handlarzy, wymagająca wielu glejtów i pozwoleń. Szkoleni są tam wojskowi magowie, uczeni i taktycy. Całość pochłania dość duży budżet królestwa.

Ogriss
Miasto znajdujące się na szlaku między Patronute-Pal, a Pallenfal. Siedziba pomniejszych sprzedawców, rzemieślników, najemników i kowali. Niczym niewyróżniająca się miejscowość. Miasto handlowe, które odzyskiwało świetność po zniszczeniach wyrządzonych w trakcie Pysznej Wojny. Po wschodniej stronie miasta rozlokowanych było siedem bram. Była tutaj karczma "Pod Złotą Chmurką", gdzie wraz ze swoją drużyną spędziła noc Victoricka. Inną karczma, bardziej surowa, to "Trójząb Trytona".

Dom Krwawej Sowy
Gród położony pomiędzy Piratessą, a Pallenfal. Należy do Rodu Fendorów.

Dank Tonkh
Wioska położona przy granicy z terenami Hord. Mieściła się tutaj karczma "Pod Kowadełkiem", gdzie doszło do strzelaniny pomiędzy lokalnymi gospodarzami, a drużyną Henrego Hollberga.

Świnioryj
Pomniejsza wioska, w której wznosiła się karczma "Sążny wpierdol".


Elfie Cesarstwo

Jego stolica, Ash-Un, znajduje się niemalże na środku kontynentu, będąc również portem jeziora o tej samej nazwie. Jezior Ash-Un jest bowiem największym jeziorem kontynentu, miejscem życia dziesiątek tysięcy trytonów i syren, gdzie dopływa ponad setka rzek. Niegdyś Cesarstwo zajmowało prawie cały kontynent, jednak przez liczne wojny i inne czynniki, znacznie straciło na potędze. Sprawia to, że stolica jest odcięta od swoich głównych portów czy miast, z których większość od lat pokrywa już mech. Niemniej jednak elfy ciągle podróżują między swoimi rozsypanymi po świecie osadami, pilnując gościńców. Jedno z państw Trójsojuszu.


Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Ash-Un
Stolica Elfiego Cesarstwa, granicząca od północy z Jeziorem Ash-Un, największym jeziorem na kontynencie, gdzie woda była słona i można było spotkać syreny. Przy brzegu, w części portowej miasta, widniała dumnie Latarnia, która wskazywała drogę statkom na jeziorze.

Karczma "Wartki Potok"
Usadowiona w jednej z elfich wiosek karczma, gdzie można było dostać średniej jakości jedzenie i nocleg. Tereny wokół niej nie różniły się od innych, jakie można było zastać w małych, elfich osadach. Sama karczma mieściła się na południe od Ash-Un.

Toro-Dren
Swoista stolica starszych ras, głównie Minotaurów. Oczywiście nie ma tam wielkich budynków, nie ma również zamków. Nie ma niczego, czego w jeden dzień nie dałoby się zwinąć, wziąć na plecy i przenieść w inne miejsce. Kraina ta położona jest na północ od jeziora Ash-Un. Starsze rasy prowadziły handel wymienny ze złotymi elfami, które kupowały od nich skóry, futra, zioła oraz najpopularniejsze w Trójlesie: tytoń oraz osuszone liście konopii. Toro-Dren zamieszkiwały Minotaury, gnomy, skrzaty oraz rasy, o których świat już zapomniał albo takie, które chciały, by świat o nich zapomniał.
Całe siedlisko składało się z kilkuset rozłożonych w różnych miejscach namiotów w kształcie stożków, uszytych z wielobarwnych tkanin, przedstawiające malunki wydarzeń z życia domowników. Ozdobione były kolorowymi piórkami ptaków. Wokół namiotów są wychodzone ścieżki. Nikt nie odważa się z nich zbaczać, by nie naruszać rosnącej trawy, bo na niej pasą się króliki i świnki morskie- głównie szylkretowego umaszczenia. Na wschodniej stronie wioski, były uprawy konopii i tytoniu oraz hodowla kolorowych ptaków. Najpopularniejszym gatunkiem są gołębie pocztowe Aed- najszybsze i najbardziej precyzyjne- są używane w całym Trójlesie. Minotaury używają piór ptaków, by wytworzyć barwniki do farb, które są głównym towarem eksportowym Toro-Dren. Na północ był zagajnik z Trójkoroną, gdzie mieszkają drzewce.

Ona
Miasto położone na wschód od Ash-Un.

Safajer
Osadza aleksandryjczyków położona na terenie Cesarstwa.


Krasnoludzkie Klany

Ziemie należące do krasnoludzkich klanów sąsiadują z Morzem Knulskim od wschodu. Znajdują się one w bardzo wysokich górach, gdzie największym szczytem jest Palec Torlofa, na którym wznosi się miasto Astul- według wierzeń święta stolica krasnoludów, gdzie wszystkie spory między klanami mają być odłożone na bok. Najsilniejszą pozycją w stolicy cieszy się klan Terrowitów. Ze względu na trudne warunki, klany nie cieszą się zbyt wieloma imigrantami bądź odwiedzającymi. Choć zwykle chętnie ich goszczą. Mnóstwo kopalń, wspaniałe miasta, podział kastowy i jedna religia- wiara w Torlofa. To rzeczy, które łączą wszystkie klany krasnoludów. Prócz Astul jest jeszcze wiele wspaniałych miast, takich jak Wartarn Prawn, Querto-Nes bądź Fabryka. Jedno z państw Trójsojuszu.


Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Astul
Królestwo Krasnoludów, stolica założona przez Torlofa na szczytach Gór Astulskich. Choć szlaki są bezpieczne, ze względu na trudne warunki, niewielu decyduje się na odwiedzenie tego miejsca. A warto. Z pewnością jest to najokazalsze, kilkupiętrowe miasto krasnoludów.

Cenita
Miasto, które nawiedzał niegdyś Moloch. Dziś można podziwiać tu jego pozostałości. Czasami miejsce to nazywane jest Sseną. Krasnoludy mieszkające tutaj zajmują się głównie połowem ryb.

Morze Knulskie
Morze, którego brzeg niemal całkowicie zajęły krasnoludzkie porty. Dostęp do niego rozciąga się od Gór Astulskich, do Bagien Heretyków, gdzie ponoć można jeszcze spotkać przedstawicieli Starszych Ras.

Bagna Heretyków
Bagna na dalekiej północy, które są naturalną granicą między Krasnoludzkimi Klanami, a... Nieznanym. Wiele wieków temu kilka klanów odmówiło wyznawania wiary w Helma i Torlof przegnał ich na te bagna, skąd wzięła się ich nazwa.

Klan Szych
Niewielki krasnoludzki klan położony w pobliżu Astul, jego przedstawiciele zajmują się tworzeniem ksiąg i wielkich bibliotek, są także wysokimi urzędnikami i możnowładcami.

Klan Ratrador
Jeden z prężnie rozrastających się klanów. Mieści się w nim kilkanaście fabryk golemów. Przedstawiciele tego domu są mechanikami, metalurgami i wynalazcami, rozsypali się po świecie szukając pieniędzy i doświadczenia.

Klan Wingelloth
Dość znany klan wśród krasnoludów. Zrodziło się w nim wielu potężnych magów oraz kupców. Taka mieszanka genów dała życie Gordessie Wingelloth, która napisała swoją książkę "Handel Magią".

Borma
Niewielkie miasteczko znajdujące się na granicy z Cesarstwem.


Zjednoczone Hordy

Ich kraina jest położona najdalej na południu, gdzie graniczy z Pustkowiami, za którymi nie ma już nic. Przed wiekami orkowie, gobliny, cyklopi, ogry i trolle zjednoczyły się, tworząc półokrąg z pięciu tzw. ambasad- po jednej dla jednej rasy. W środku półokręgu powstała ogromna twierdza, Stalino-Daa Fort. W tej właśnie twierdzy jednoczy się horda, by podejmować decyzje o przyszłych wojnach i sojuszach. Choć granice są aktualnie otwarte na wszystkie rasy, słyszy się doniesienia o atakach grup hordy na terytoria Gild-Aldenu. Nie wiadomo jeszcze, czy jest to spór lokalnych bandziorów, czy zaplanowane działanie hordy.


Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Stalino-Daa Fort
Stolica Zjednoczonych Hord, otoczona półokręgiem pięciu miast.

Pull
Orkowe miasto handlowe, które najchętniej wita podróżników. Można tu zakupić niemalże każdy legalny (lub nie) towar na rynku. Jest jednym z pięciu miast otaczających Stalino-Daa Fort.

Dharodh Nagh
Orkowa ambasada w półokręgu miast obronnych, których środkiem jest Stalino-Daa Fort. W owej to ambasadzie można domagać się praw do prowadzenia większej działalności w jednym w pięciu miast Hordy, bądź w samej stolicy. Aktualnie ambasadą rządzi Vorgak Twardy.

Orendorf
Wioska na terenach Hordy, będąca alibi dla działalności Jednostek Specjalnych.

Juudo
Miejsce pewnej bitwy, o której Christopher jeszcze niczego nie wiedział.


Ajhada

Małe państewko na południowym-wschodzie, graniczące z terenami Hordy i Aleksandrii. Zwana Nocną Krainą. Stolicą Ajhady jest oczywiście Ajhada, a zrzesza ona pozostałości rasy Mrocznych Elfów. Miasto jest bronione przez dwie wieże: Dir-Radori i Protu-Amo. Granice są tutaj zamknięte i niewiele osób z kontynentu wie, co dzieje się w tym miejscu. A prawda jest mroczna. Skupiają się tu bowiem najwięksi fanatycy, nekromanci i czarni magowie. Jest to przystań grzechu, gdzie dzieją się rzeczy złe i zmysłowe. Ponoć do miasta prowadzi siedem bram, będących odwzorowaniem siedmiu grzechów głównych.


Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Ajhada
Stolicą Ajhady jest miasto o tej samej nazwie. Budynki mają tutaj formę uciętego stożka, są pomalowane na czarno i nierzadko prezentują się na nich okazałe płaskorzeźby. Wśród wielu ulic, była tu także Ulica Sztyletów, na której znajdował się zamtuz Lacrimosa, restauracja Es Strogree'dre Themo, jedna z większych galerii handlowych w stolicy oraz kilka miejsc bez tożsamości. Za centrum miasta uważa się Główną Świątynię Ezor, obok której widnieje restauracja Sett'amo Gradi. Jedną z lepszych restauracji w mieście można nazwać Trance Trixti. Najbardziej wyrafinowanym burdelem w stolicy jest Er Domina Santi, który cieszy się poparciem kleru.


Pustynia Szczepów

Najbardziej wysunięta na północ kraina, będąca domem nomadów- ludzi podobnych do Aleksandryjczyków, ale o czarnej cerze i czerwonych oczach. Znajduje się tu kilka wulkanów, kilka gór, kilka przeklętych miejsc i kilka prawdziwych miast na pustyni. Ludzie z tych rejonów są twardzi i przystosowali się do trudnych warunków. Niemniej jednak cenią sobie uczciwość i honor, a w walce są zaciekli. Sąsiadują z Górami Gryfów, Puszczą Sów, Toro-Dren... Handel wymienny i pozyskiwanie różnych zasobów z różnych miejsc sprawiło, że nomadzi mają namioty pełne niespodzianek. Mów się, że w ich oazach mieszkają nawet syreny.


Scroma Derimma

Ogromna dżungla na zachodzie. Podczas pierwszej wędrówki krasnoludów, jeden z klanów pozostał w Elfim Cesarstwie i oba gatunki skrzyżowały się. Tak powstali Krossi, którzy następnie ruszyli w te tereny. Mieszkają oni na granicy dżungli, tworząc małe osady, z jednym tylko miastem- Avantrio. Scroma Derimma mieści w sobie wiele gatunków roślin i zwierząt, które znaleźć można tylko tam. Najniebezpieczniejsze są jednak tamtejsze smoki, znacznie groźniejsze od elfich. Dosiadają ich Krossi Jeźdźcy, którzy uważani są za najlepszą formację bitewną w Trójlesie.


Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Jęczydoły
Niewiele wiadomo o tej wsi, która umieszczona jest wgłębi dżungli. Szkolono tu najwybitniejszych zabójców potworów, w tym samego Wernyhorę.

Smokoszczep
Niewielka wioska położona blisko granicy ze Scromą Derimmą. Posiada wieżę obserwacyjną, karczmę "Pod Hakami", kilkanaście domów mieszkalnych, jeden sklep oraz świątynię Mirandę. Na południu wioska sąsiaduje z tzw. Ziemiami Mebby, gdzie nikt się nie zapuszcza.


Olbrzymi Kanion

Oddziela Scroma Derimma od elfickich portów. Schodzą do niego najodważniejsi łowcy przygód, gdyż na dnie nie ma wody, ani pożywienia. Ponoć żyją tam jeszcze legendarne potwory, jedne z pradawnych. Oczywiście, sam kanion mieści w sobie sieć tuneli i jaskiń, często ze sobą połączonych, gdzie pewnie mają swoje leże jakieś potwory.


Góry Gryfów
Góry Gryfów znajdują się na północnym-zachodzie od Elfiego Cesarstwa. Na północy granicą z Pustynią Szczepów. Krainę tę zamieszkują w dużej mierze Starsze Rasy, które strzegą drogi do elfich portów na zachodzie.
Wulkan Stro-Un
Jest to wygasły już wulkan, który niegdyś zamieszkiwały Pradawne Demony. Tales doprowadził do jego wybuchu i wyczerpał cały tamtejszy ogień. Obecnie okolice wulkanu obfitują w żyzne gleby, które Starsze Rasy wykorzystują do uprawy roślin.


Wolne Ziemie
Tereny na zachód od Aleksandrii, zamieszkiwane przez Starsze Rasy. Wedle starych obyczajów, żaden władca nie może rościć sobie do nich praw.


Milken
Kraina na północy, gdzie gęsty las Gronto-Am ustępuje miejsca Pustyni Szczepów. Roślinność jest uboga, głównie małe krzewy, trawy i mięta. Gdzieniegdzie wyrastają pojedyncze palmy, które rodzą kokosy. Ludzie zamieszkujący Milken, element napływowy, w swoich ogrodach uprawiają kiwi, ananasy oraz bardzo kwaśne i cierpkie, przypominające żółte jabłuszka- owoce pigwy. Te ostatnie są popularne w całym Trójlesie, a w szczególności na dworach i zamkach, jako bardzo ekskluzywny dodatek do herbaty. W Milken pigwy padają ofiarą zachłanności małych małpiatek, które nie zważają na to, jak bardzo drogi jest ten owoc na południu. Oprócz wszędobylskich i ciekawskich małpiatek, wszędzie wręcz pełzają ciemnofioletowe węże i skorpiony. Nie są agresywne, jednak przez magiczne właściwości, lśnią i świecą w ciemności. Często lądują w terrarium, jako zwierzaki hodowlane lub na patelni, jako obiad. Odpowiednio przygotowane, mają bardzo chrupiącą skórkę i mięsisty, pożywny środek.

Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Millodre
Osada najdalej wysunięta na północ, pół dnia drogi od pustyni. Zamieszkują ją głównie badacze i archeolodzy. Mieszkańcy to element napływowy, rasy mieszane, choć głównie są to krasnoludy.
»Zamieszczono 02-02-2019 21:140
Zgłoś!




Kliknij tutaj aby odpisać