SSRPG.PL

Najlepsze forumowe PBF'y






Nowy temat Odpowiedz
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Fallen City – Geografia
Nr:#1  Post Zamieszczono: 25 mar 2018, 01:19 
Awatar użytkownika
Mężczyzna
Napisz do mnie
Wstęp do Geografii


Sesja rozgrywa się w tytułowym Fallen City oraz na jego obrzeżach, osadach i miasteczkach znajdujących się najbliżej stolicy tego rejonu. Prócz niej mamy bowiem dziesięć miast, każde rządzące się własnym prawem, wierzeniami i hierarchią społeczną. Wychowanie i pochodzenie z któregoś z tych miejsc warunkuje osobnymi profitami zarówno w statystykach, jak i relacjach z innymi postaciami oraz całymi ugrupowaniami. Najlepiej więcej wybrać miejsce swojego pochodzenia zgodne z naszym trybem gry i charakterystyką naszego bohatera. Dodatkowa uwaga: pochodzenie nie warunkuje rozpoczynania zabawy w wybranym przez nas miejscu, robi to jednak z naszym statusem społecznym i profitami.


Zdjęcie odręcznie rysowanej mapy
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć


Fallen City

Spoiler: pokaż
Stolica terytorium, odgrodzona od reszty świata grubym murem z betonu, żelaza i wraków samochodów, którego ciągle pilnują uzbrojeni po zęby strażnicy. Najbezpieczniejsze i najlepsze miejsce do życia w promieniu wielu setek kilometrów. Przez miasto przepływa rzeka Revira, prosperuje na niej transport wodny do Madoc i Rossy, podobnie z wymianą towarów. Ludzie w mieście żyją w blokach, utrzymują się z pracy w fabrykach, tych są trzy, z których każda należy do osobnej grupy rządzącej miastem: Partii Falleńczyków, Dzieci Ulyssesa i Armachamu.
Partia Falleńczyków jest najliczniejsza, to ona rządzi miastem pod względem gospodarczym i prawnym. Ma układy handlowe z Rossą, Madoc i Artemidą. Prowadzi bardzo nieufną politykę względem innych miast i nie przejmuje się niczym, co dzieje się za murami Fallen City, chyba że zagraża handlowi, na którym bogaci się partia. Płacą dobrze, choć wielu urzędników partii jest skorumpowanych i zwleka z wypłaceniem pieniędzy tyle, ile się da.
Dzieci Ulyssesa prowadzone są przez Ulyssesa właśnie, który przybył do miasta ponad trzydzieści lat temu (wedle legendy z silosów na południowym wschodzie). Prowadzą rozmowy z Riv i mają pośrednio rządzą Złomowem oraz Diablimi Dokami. Obecnie są w trakcie wojny z Sułtanatem i przypuszczają ataki na Herm. Zawsze wywiązują się z umów i dbają o dobro swoich pracowników. Najbardziej zaufanych ludzi włączają też do swoich tajnych projektów bądź zatrudniają jako żołnierzy.
Armacham jest najbardziej tajemniczą z sił rządzących Fallen City. Posiadają ogromne pieniądze z zewnątrz, jednak nie ubiegają się o władzę nad miastem. W swoich fabrykach zatrudniają ludzi niezadających pytań, płacą także najlepiej w mieście. Nieoficjalnie mówi się, że Armacham było organizacją wojskową, która doprowadziła do wojny nuklearnej, a jej dzisiejsi przedstawiciele są dziećmi poprzednich władców i polityków.
Życie w Fallen City zmusza do wyboru jednej z trzech powyższych organizacji i wyrobienia sobie u niej statusu społecznego. Niektórzy jednak rezygnują z pracy w fabryce i powiązania się z którąś z organizacji, by zostać freelancerem, handlarzem, sprzedawcą narkotyków, najemnikiem bądź kimś jeszcze innym.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Falleńczyk.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Fallen City możesz wybrać jeden z trzech statusów: Członek Partii, Dziecko Ulyssesa bądź Ramię Armachamu. Zapewni Ci to wpływy u jednej z tych organizacji, jednak inne będą patrzeć na ciebie zgorszonym wzrokiem.
* Ghule i mutanci nie mogą pochodzić z Fallen City ani rozpocząć w nim gry.


Artemida

Spoiler: pokaż
Miasto na południowy-zachód od Fallen City. Włada nią Rada Czterech, jednak ich obowiązki ograniczają się do wymierzania sprawiedliwości i mobilizowania zbrojnych w razie ataku z Sułtanatu bądź Diablich Doków. Ludzie tutaj utrzymują się z głównie z hodowli i uprawy, mniej z handlu. Większość ludności w Artemidzie wyznaje Artemidyzm, nurt religijno-filozoficzny, który głosi, że najważniejsze jest dobro osady. Mieszkańcy są otwarci na podróżnych, o ile Ci nie pochodzą z Sułtanatu, jednak w miasteczku nie ma zbyt wielu rozrywek.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne ziemie.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Artemidy możesz rozpocząć grę ze statusem: Wyznawca Artemidy.


Złomowo

Spoiler: pokaż
Jest to niewielka osada stalkerów, traperów, mechaników i najemników na południu. Graniczy z Ruinami Starego Świata, skąd czerpie zyski (plądrując i grabiąc opustoszałe bloki, fabryki, składy i magazyny. Miastem włada Norman Grigz, który zawiaduje wszystkimi pracownikami w osadzie, tych jest około stu pięćdziesięciu. Rozrywek nie ma tu zbyt dużo: jedno kasynu, jeden burdel i jeden duży sklep oraz warsztat w jednym. Miasteczko posiada jednak całe mnóstwo dobrego złomu, warsztaty rusznikarskie i masę samochodów. Choć brakuje tu ludzi, z czasem można by zrobić z tego miejsca istny arsenał.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne ziemie.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie ze Złomowa otrzymujesz profit Złomiarz.


Nekropolis

Spoiler: pokaż
Stolica Ruin Starego Świata, do której wybierają się tylko najtwardsi i ubrani w najlepsze kombinezony zapewniające ochronę od radiacji stalkerzy ze Złomowa. Jest to siedziba ghuli i mutantów, którzy każdego dnia ryzykują życiem w ruinach metropolii przepełnionej zmutowanymi zwierzętami, potworami i zombie, by zdobyć technologię i zasoby Starego Świata. Miejsce bardzo smutne, bardzo niebezpieczne i bardzo nieprzyjazne. Nie mają własnego prawa bądź przywódcy
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne ziemie.
Zastrzeżenia:
* Z Nekropolis mogą pochodzić jedynie ghule i mutanci.


Tanatos

Spoiler: pokaż
Miasteczko, podobnie jak Złomowo, utrzymujące się z grabieży Ruin Starego Świata. Rządzi tutaj Wielki Pastor, a obowiązkową wiarą każdego członka społeczności jest wiara w Tanatosa, boga śmierci i zmartwychwstania. Jest to społeczność bardzo zamknięta, pozwalająca sobie na handel jedynie z nielicznymi zaufanymi kupcami, głównie z Diablich Doków. Wśród Falleńczyków mają opinię sekty.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne ziemie.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Tanatos otrzymujesz profit Wyznawca Tanatosa.


Diable Doki

Spoiler: pokaż
Niewielka osada portowa i stolica wszystkich typów spod ciemnej gwiazdy, którzy nie sprzymierzyli się ani z Chanami, ani z Sułtanatem. To dość niegościnne miejsce, które odwiedzają tylko nieliczni kupcy pod protekcją jednej z trzech organizacji rządzących Diablimi Dokami. Należą do nich: Najemnicy Metalowej Ręki, Wolni Rybacy i Handlarze Niewolników Mitzaga.
Ci pierwsi słyną ze swojej skuteczności i bezwzględności, podejmują się każdej pracy (byleby cena była odpowiednia) i nie boją się wchodzić w konflikt z kimkolwiek, nawet Fallen City. Wolni Rybacy działają inaczej – w ich posiadaniu są kutry rybackie i łodzie. Są ostoją porządku i praworządności w tej porzuconej przez bogów krainie. Ostatnią grupą zawiaduje Mitzag, jedna z największych szych w świecie przestępczym, który zajmuje się łapaniem i sprzedażą niewolników. Swoim podwładnym rysuje tatuaże na czole.
Żyjąc w Diablich Dokach opłaca się przystąpić do jednej z owych trzech organizacji. Niemniej, miasto pełne jest także zwykłych ludzi: handlarzy, medyków, karczmarzy, prostytutek... Nie ma tu zbyt dużo do zwiedzania, jednak odpowiednie znajomości w tym miasteczku mogą otwierać szerokie możliwości w dalszej podróży.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne ziemie.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Diablich Doków możesz wybrać jeden z trzech statusów: Najemnik Metalowej Ręki, Wolny Rybak bądź Handlarz Niewolników Mitzaga. Zapewni Ci to wpływy u jednej z tych organizacji, jednak inne będą patrzeć na ciebie zgorszonym wzrokiem.


Rossa

Spoiler: pokaż
Miasteczko o charakterze portowym umiejscowione przy delcie Reviry. Podlega częstym atakom ze strony Diablich Doków i Chanów, jednak dzięki dostawom amunicji i broni z Fallen City daje sobie z nimi radę. Mieszkańcy utrzymują się z połowu ryb oraz handlu wodnego ze stolicą i Dźwiękiem. Choć żyje się tu pod ciągłą groźbą napaści, jest to spokojna i ułożona wioska. Nie dochodzi tu do napaści, w miasteczku nie ma burdelów bądź narkotyków. Miastem zawiadują najbogatsi kupcy oraz szeryf.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne ziemie.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Rossy otrzymujesz profit Kupiec Wodny.


Dźwięk

Spoiler: pokaż
Dźwięk jest osadą położoną na Wyspie Luny, do której dostać się można jedynie drogą wodną. Mieszkańcy tego miejsca są bardzo zamkniętą społecznością. Już w młodym wieku tatuują sobie rozmaite wzory na ciele, tak że każdy rozpoznaje w nich ludzi z wyspy. Wyznają Lunę, bóstwo księżyca i gwiazd, która włada przeznaczeniem. Z uwagi na trudny dostęp do wyspy, mieszkańcy nie są niepokojeni atakami z zewnątrz. Utrzymują handel z Rossą, choć bardzo rzadko sami wybierają się na kontynent. Całym ludem wyspy przewodzi Wysoka Kapłanka. Jej zdanie i wola są święte.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Dźwiękowiec.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Dźwięku otrzymujesz profit Wyznawca Luny.


Riv

Spoiler: pokaż
Miasteczko i warownia w jednym. Oddziela ziemie Fallen City od reszty świata, do którego dostać się można Traktem Wschodnim. Miejsce to było kiedyś pod władzą Chanów, jednak przed trzydziestoma laty ze wschodu przybyli uzbrojeni po zęby ludzie nazywający siebie Zbawcami i przejęli to miejsce za pomocą kul. Niewiele o nich wiadomo prócz tego, że cały teren na wschodzie należy do nich. Pragną przejąć władze nad Fallen City i całym okolicznym terenem, jednak ich zapędy skutecznie hamują Chanowie uderzający na nich z puszczy. Potężne umocnienia stolicy i Riv sprowadziły wszystkich do patowej sytuacji w sprawie wojny o dominację nad terytorium.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Zbawca.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Riv otrzymujesz profit Szkolenie Zbawców.


Herm

Spoiler: pokaż
Miasto Sułtana otoczone pierścieniem kilkunastu pomniejszych osad i posterunków. Mieszkańcy są w trakcie nieustannej wojny z wszystkimi innymi nacjami na terenie Fallen City, pobiera też duże podatki od Madoc w zamian za protekcję. Bycie członkiem Sułtanatu wymaga bezwzględnego oddania władcy i wyznawania Dżinna, bóstwa będącego wszechmocnym bogiem i usprawiedliwiającego wszystkie decyzje Sułtana. Od jakiegoś czasu nacja schyla się ku upadkowi – braki w wyposażeniu i amunicji skłaniają jej członków do używania pięści, łuków i dzid zamiast broni palnej. Chodzą jednak słuchy, iż Sułtanat przygotowuje się do wyprawy na północ.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Sułtanat.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Herm otrzymujesz profit Wyznawca Dżinna.


Madoc

Spoiler: pokaż
Małe miasteczko umiejscowione przy Revirze, graniczące z Pustkowiami Sułtanatu. Utrzymuje się z handlu wodnego z Fallen City, uprawy roślin i hodowli zwierząt. Zmuszone jest jednak płacić ogromne podatki Sułtanatowi, przez co nie żyje się tu zbyt dobrze. Mieszkańcy są na ogół głodni, spragnieni, pozbawieni podstawowych dóbr i motywacji do życia. Nie przybywa tu zbyt wielu podróżnych i mówi się o tym, że zdecydowanie przydałoby się tutaj nieco nowych genów. Miejscem tym przewodzi burmistrz wraz z radą kilku najbardziej szanowanych członków społeczności. Tak właściwie nie jest to miejsce godne uwagi kogokolwiek.
Można rozpocząć grę: Tak.
Status społeczny: Wolne Ziemie.
Zastrzeżenia:
* Wybierając pochodzenie z Madoc otrzymujesz profit Jedna Familia.





Na górę
  Wyświetl profil  
 
Nowy temat Odpowiedz
 [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron