Postać   Wpis  
Status Status
SŻ309
PD: 142
PostID #49979
Wstęp do Ras
W uniwersum występuje pięć całkowicie odmiennych od siebie ras: Człowiek, Mutant, Ghul, Syntetyk i Droid. Gra każdą z nich ma swoje plusy i minusy nie tylko w mechanice, ale także fabule. Przykładowo, Droid może być zaprogramowany do wykonywania rozkazów swojego pana, jest pozbawiony wolnej woli, zaś przed mutantem może zamknąć się wiele lokacji i miejsc, w których społeczeństwa nie będą dopuszczały do siebie zmutowanych. Rozgrywka niektórymi rasami wymusza pewne zachowania i stosowny typ gry, zamyka także część świata i możliwości, które dostępne są dla innych.
Człowiek
Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Ludzie są najliczniejszą i najzwyklejszą z ras zamieszkujących okolice Fallen City. Grając zwykłym człowiekiem gracz wyzbywa się większości premii i nieudogodnień, jakie niesie ze sobą wybór innej rasy. Podstawowa i zalecana rasa dla nowych graczy.
Mutant
Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Mutant jest nikim innym, jak człowiekiem dotkniętym mutacjami za sprawą szkodliwych genów bądź promieniowania. Takie osoby często są wyrzutkami w społeczeństwie, ceni się ich jednak za niesamowite zdolności, jakie niekiedy posiadają. Grając mutantem gracz zobowiązuje się do wyboru dwóch z poniższych mutacji, które staną się jego profitami. Ponadto, każdy mutant posiada także częściową odporność na promieniowanie, choroby, skażenie i obrażenia.
Mutacja Boskiego Ciała
Twoje ciało wyewoluowało w coś doskonalszego, niekoniecznie piękniejszego. Twoja skóra jest grubsza, mięśnie twardsze, żyły szersze. Otrzymujesz dwa punkty do cechy Bellum, jednak opłacasz do jednym punktem w cesze Oratio.
Mutacja Oka Wilka
Jedno z twoich oczu stało się jaskrawoczerwone i świecące w ciemnościach. Widzisz i spostrzegasz rzeczy niedostępne zwykłym ludziom, jednak czujesz się przez to bardziej zwierzęcy. Zyskujesz jeden punkt Venandi i jeden punkt Mysticae, opłacasz to jednak punktem Cognitionis.
Mutacja Oka Tęczy
Jedno z twoich oczu zmieniło się. Twoja źrenica jest mniejsza, za to tęczówka stała się kolorowa i świetlista. Twoja droga do świata duchów jest teraz znacznie wyraźniejsza. Otrzymujesz dwa punkty Mysticae i 10% w zdolności Duch Przeznaczenia, opłacasz to jednak jednym punktem w Bellum.
Mutacja Fetyszu
Choć jesteś mutantem, twoje narządy płciowe dalej są sprawne. Wiesz, że działasz na innych powalająco i masz atuty, których próżno szukać u normalnych ludzi. Otrzymujesz 30% w zdolności Seks.
Mutacja Trądu
Twoje ciało rozpada się. Tracisz na wadze, wizerunku i sile. Mimo wszystko, stajesz się także sporo mniejszy oraz zwinniejszy. Otrzymujesz trzy punkty w cesze Venandi, opłacasz to jednak jednym punktem w cesze Bellum i jednym w cesze Oratio.
Mutacja Mózgu
Na pierwszy rzut oka nikt nie jest w stanie rozpoznać tej mutacji. Choć nie wpływa ona na twój wizerunek, oddziałuje na umysł i zdolności psioniczne. Otrzymujesz 30% w zdolność Psionika.
Mutacja Żołądka
Twój ołowiany żołądek potrafi strawić niemalże wszystko. Jedzenie skażonej żywności oraz picie takiej samej bądź słonej wody nie wpływa na ciebie negatywnie.
Mutacja Serca
Posiadasz drugie serce. Poważnie, po drugiej stronie. Twoja regeneracja jest zwiększona, choć szybszy bieg krwi, to także szybsze przyswajanie używek. Otrzymujesz 30% w zdolność Wytrzymałość, jednak opłacasz do 10% w zdolności Używki. Mutacja jest możliwa tylko wówczas, gdy zdolność Używki jest na poziomie przynajmniej 10%.
Mutacja Organów
Twoje płuca, nerki, żołądek i serce przyzwyczaiły się do promieniowania. Otrzymujesz całkowitą na nie odporność, jednak sam lekko promieniujesz. Możesz napromieniować osoby przebywające wokół ciebie bądź zrazić do siebie ludzi, którzy dowiedzą się o twojej promieniotwórczości.
Mutacja Szyszynki
Ze wszystkich możliwych części ciała akurat tobie zmutowała... Szyszynka. Nie wiesz w prawdzie, na co wpływa ta część mózgu, jednak otrzymujesz 10% do wybranej przez siebie zdolności.
Ghul
Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Po nuklearnej zagładzie świat zaatakowała plaga zombie. Większość z nich była pozbawiona rozumu, złakniona mięsa i atakująca wszystko, co się rusza. Zdarzyły się jednak osobniki, które obłęd nie dotknął. Choć umarły, po jakimś czasie ich serca zaczęły bić ponownie, a umysł nie został skażony. No, przynajmniej do pewnego stopnia. Ghule dotknięte są trądem. Ich ciała rozpadają się i ulegają rozkładowi, nie są jednak podatne na mutacje. Cechuje ich całkowita odporność na promieniowanie, choroby i skażenie. Na tym ich opis się kończy. Różnią się od siebie. Niektórzy żyją z rozkładającymi się bebechami, inni nie mają połowy twarzy bądź części kończyn, jeszcze inni pozbawieni są skóry. By przeżyć, potrzebują jednak żywności. Nie, nie ludzkiego mięsa, choć tym też mogą się żywić. Ich organizmy funkcjonują w bardzo zbliżony sposób do tego, w jaki sposób funkcjonują organizmy istot w pełni żywych. Potrzebują więc mózgu, serca i innych organów, przynajmniej w większości.
Syntetyk
Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Nie wszyscy ludzie narodzili się w normalny sposób. Istnieją ludzie sztuczni, wyhodowani w laboratoriach i ożywieni nie jako niemowlęta, a dorosłe osobniki. Nie starzeją się i nie podlegają chorobom, są za to – tak jak ludzie – wrażliwi na promieniowanie, skażenie i obrażenia. Niektórzy błądzą po tym świecie od czasów wojny, inni obudzili się dopiero niedawno, w gruzach jakiegoś zapomnianego przez bogów miejsca. Czy tak naprawdę żyją? Mają duszę? Nie wiadomo. Nie są maszynami, posiadają mózgi, krew, organy... Niekiedy ulegają także mutacjom, jednak są na nie częściowo odporni. Zwykli ludzie nie przepadają za syntetykami, uważają ich za winnych apokalipsy, za demony. Lepiej więc nie przyznawać się do tego, kim się jest, ale są pewne sposoby na to, by odróżnić zwykłego człowieka od syntetyka. Poza tym sztuczni ludzie cechują się pewną kompatybilnością z technologiami najwyższych generacji. Wszystkie chipy i modyfikacje przyjmują się u nich znacznie lepiej niż u normalnych ludzi. Rozpoczynają grę z trzydziestoma punktami cech do rozdania.
Droid
Spoiler: Kliknij aby rozwinąć
Najtrudniejsza grywalna rasa. Droidy są po prostu robotami obdarzonymi wyjątkowo dużym zasobem sztucznej inteligencji. To, jakiego rodzaju będzie to maszyna, zależy już od gracza, jednak wszystkie droidy rozpoczynają przygodę z cechą Mysticae równą zeru i całkowicie zablokowaną – bez możliwości podniesienia jej bądź którejkolwiek z jej zdolności. Roboty bardzo rzadko chodzą samopas, bez właściciela. Podlegają woli swojego pana i nieczęsto podejmują samodzielne decyzje. Dzieje się tak głównie w sytuacjach wyjątkowych, sprzecznie wydanych poleceniach bądź zagrożenia życia właściciela droida. Wybierając tę rasę, gracz rozpoczyna grę z siedmioma setkami procent do rozdania na starcie.
»Zamieszczono 25-03-2018 20:340
Zgłoś!




Kliknij tutaj aby odpisać