Postać   Wpis  
Status Status
SŻ183
PD: 138
PostID #50016
Zasady gry
Cel gry: Utrzymanie się jak najdłużej przy władzy i utrzymanie państwa w jak najlepszym stanie. Rozpoczęcie gry: Gracz ma za zadanie stworzyć 2 karty - pierwsza dla postaci którą będzie grać oraz drugą dla państwa, którym postać będzie rządzić. Karta postaci opisuje postać stworzoną przez gracza. Oprócz opisu wyglądu czy charakteru postaci, gracz musi równocześnie rozdysponować punkty umiejętności, które będą determinować rezultaty działań. Karta państwa jest tylko częściowo zależna od gracza. Gracz może modyfikować nazwę, czy flagę, czy typ władzy (opis lub przykład byłyby na miejscu). Pozostałe aspekty karty są zależne od rezultatów osiąganych w trakcie gry. Prowadzenie gry: Gra będzie odbywać się w systemie turowym. To znaczy, że w trakcie gry będą często wykonywane przeskoki od jednej ważnego wydarzenia do drugiego. Każde wydarzenie będzie ważne. Postać gracza będzie musiała ciągle podejmować decyzje, które będą miały różne konsekwencje dla postaci oraz państwa. Postać może na przykład zostać zmuszona do rezygnacji, zostać zamordowana, wygnana, rząd może zostać obalony, państwo podbite i zniewolone lub zniszczone itd. Oprócz decyzji związanych z fabułą wymyśloną przez Mistrza Gry, postacie graczy będą mogły podejmować dodatkowe czynności, które będą np. zwiększać umiejętności postaci, czy poprawiały ich popularność. Mechanika gry: Postacie graczy mogą napotykać różne wyzwania. W zależności od poziomu ich umiejętności mogą odnosić w nich sukcesy lub porażki w wyniku których postać może odnosić korzyści lub straty. Na przykład gdy postać jest Księżną i na balu zaskoczy wszystkich wspaniałą przemową a także wspaniale będzie tańczyć, z pewnością zyska na popularności a także może stać się jeszcze większym obiektem pożądania i zazdrości. Z kolei Król, który nie jest pracowity i nie przepada za biurokracją może pozwalać by za jego plecami dochodziło do korupcji. Aby postać wykonała zadanie jej umiejętność musi przekroczyć próg trudności wyznaczony przez MG. Na przykład postać gracza debatuje z przewodniczącym opozycji. Przekonanie opozycji do swoich poglądów wymaga 70% umiejętności debaty. Postać ma tylko 50% zatem nie udaje się przekonać opozycji i zakończyć sporu. Państwo ma również własne statystyki. Na przykład niska popularność w państwie może doprowadzić do rewolucji a kiepski stan gospodarki i brak pieniędzy w skarbcu do bankructwa. Statystyki państwa podawane są przez MG i mogą rosną lub spadać. Lista umiejętności postaci: Postać ma 40 umiejętności. Do rozdania jest 2000 punktów. Umiejętność nie może przekraczać 100%. Uwaga, umiejętność poniżej 10% zawsze będzie kończyć się porażką. Artystyczność - Zainteresowania sztuką, literaturą Biurokracja - Wiedza o systemie państwowym, procedurach, zdolność do wykrycia korupcji Cierpliwość - Zdolność spokojnego wyczekiwania lub dążenia Debata - Sztuka do improwizowania w trakcie przemowy Dobroczynność - Zdolność do współczucia i rozumienie ludzkiego cierpienia Dowodzenie - Bezpośrednie dowodzenie nad wojskiem, wpływanie na wynik bitew Ekonomia - Wiedza o wydobyciu, produkcji i handlu lokalnym i zagranicznym Elegancja - Dobieranie właściwego stroju, sposób poruszania się Historia międzypaństwowa - Relacje międzypaństwowe wynikające z historii Historia państwa - Historia i kultura państwa Historia świata - Wiedza o wydarzeniach i kulturach na całym świecie Inspiracja - Motywowanie innych do działania swoją osobowością Instrumenty - Zainteresowanie muzyką i zdolność do gry Intryga - Zdolność do knowania oraz do wykrywania intryg Jeździectwo - Jazda konna Językoznawstwo - Znajomość języków obcych Logistyka - Zapewnienie wojsku zaopatrzenia Maniery - Właściwe i dostojne formy zachowania Medycyna - Zdolność do udzielania pomocy medycznej Odwaga - Podejmowanie śmiałych decyzji Opanowanie - Zachowanie spokoju, gdy sytuacja wymyka się spod kontroli Opieka nad jastrzębiami - Tresowanie jastrzębi Opieka nad psami - Tresowanie psów, rozumienie ich zachowania Pobożność - Wyznawanie swej wiary Pochlebstwa - Umiejętność prawienia komplementów i rozpoznawania ich szczerości Polityka wewnętrzna - Znajomość nastrojów politycznych w kraju Polityka zagraniczna - Wiedza o nastrojach politycznych krajów zagranicznych Pracowitość - Poświęcanie się pracy Przemowa - Sztuka tworzenia przemówień i wygłaszania ich do publiczności Refleks - Szybkie reagowanie, zwykle na zagrożenie Skrytość - Zdolność do działania w ukryciu przed publiką, mediami oraz administracją państwową Strategia - Wiedza militarystyczna, zdolność do przygotowywania planów wojennych Strzelectwo - Walka bronią palną, celność Szermierka - Walka mieczem lub przedmiotem o podobnych właściwościach Śpiew - Zainteresowanie śpiewem i zdolność do śpiewania Taniec - Zdolność do poruszania ciała w rytm muzyki Wiedza o religii - Wiedza o swojej wierze Wywiad - Wiedza o zamiarach obcych państw Znajomość prawa - Wiedza o prawie panującym w państwie Zwinność - Zdolność ruchowa
»Zamieszczono 14-04-2018 23:270
Zgłoś!




Kliknij tutaj aby odpisać