SSRPG.PL

Najlepsze forumowe PBF'y






Nowy temat Odpowiedz
 [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Serca Narodów - Zasady gry
Nr:#1  Post Zamieszczono: 14 kwie 2018, 22:27 
Awatar użytkownika
Kobieta
Zasady gry

Cel gry: Utrzymanie się jak najdłużej przy władzy i utrzymanie państwa w jak najlepszym stanie.

Rozpoczęcie gry: Gracz ma za zadanie stworzyć 2 karty - pierwsza dla postaci którą będzie grać oraz drugą dla państwa, którym postać będzie rządzić. Karta postaci opisuje postać stworzoną przez gracza. Oprócz opisu wyglądu czy charakteru postaci, gracz musi równocześnie rozdysponować punkty umiejętności, które będą determinować rezultaty działań. Karta państwa jest tylko częściowo zależna od gracza. Gracz może modyfikować nazwę, czy flagę, czy typ władzy (opis lub przykład byłyby na miejscu). Pozostałe aspekty karty są zależne od rezultatów osiąganych w trakcie gry.

Prowadzenie gry: Gra będzie odbywać się w systemie turowym. To znaczy, że w trakcie gry będą często wykonywane przeskoki od jednej ważnego wydarzenia do drugiego. Każde wydarzenie będzie ważne. Postać gracza będzie musiała ciągle podejmować decyzje, które będą miały różne konsekwencje dla postaci oraz państwa. Postać może na przykład zostać zmuszona do rezygnacji, zostać zamordowana, wygnana, rząd może zostać obalony, państwo podbite i zniewolone lub zniszczone itd. Oprócz decyzji związanych z fabułą wymyśloną przez Mistrza Gry, postacie graczy będą mogły podejmować dodatkowe czynności, które będą np. zwiększać umiejętności postaci, czy poprawiały ich popularność.

Mechanika gry: Postacie graczy mogą napotykać różne wyzwania. W zależności od poziomu ich umiejętności mogą odnosić w nich sukcesy lub porażki w wyniku których postać może odnosić korzyści lub straty. Na przykład gdy postać jest Księżną i na balu zaskoczy wszystkich wspaniałą przemową a także wspaniale będzie tańczyć, z pewnością zyska na popularności a także może stać się jeszcze większym obiektem pożądania i zazdrości. Z kolei Król, który nie jest pracowity i nie przepada za biurokracją może pozwalać by za jego plecami dochodziło do korupcji. Aby postać wykonała zadanie jej umiejętność musi przekroczyć próg trudności wyznaczony przez MG. Na przykład postać gracza debatuje z przewodniczącym opozycji. Przekonanie opozycji do swoich poglądów wymaga 70% umiejętności debaty. Postać ma tylko 50% zatem nie udaje się przekonać opozycji i zakończyć sporu. Państwo ma również własne statystyki. Na przykład niska popularność w państwie może doprowadzić do rewolucji a kiepski stan gospodarki i brak pieniędzy w skarbcu do bankructwa. Statystyki państwa podawane są przez MG i mogą rosną lub spadać.


Lista umiejętności postaci: Postać ma 40 umiejętności. Do rozdania jest 2000 punktów. Umiejętność nie może przekraczać 100%. Uwaga, umiejętność poniżej 10% zawsze będzie kończyć się porażką.

Artystyczność - Zainteresowania sztuką, literaturą
Biurokracja - Wiedza o systemie państwowym, procedurach, zdolność do wykrycia korupcji
Cierpliwość - Zdolność spokojnego wyczekiwania lub dążenia
Debata - Sztuka do improwizowania w trakcie przemowy
Dobroczynność - Zdolność do współczucia i rozumienie ludzkiego cierpienia
Dowodzenie - Bezpośrednie dowodzenie nad wojskiem, wpływanie na wynik bitew
Ekonomia - Wiedza o wydobyciu, produkcji i handlu lokalnym i zagranicznym
Elegancja - Dobieranie właściwego stroju, sposób poruszania się
Historia międzypaństwowa - Relacje międzypaństwowe wynikające z historii
Historia państwa - Historia i kultura państwa
Historia świata - Wiedza o wydarzeniach i kulturach na całym świecie
Inspiracja - Motywowanie innych do działania swoją osobowością
Instrumenty - Zainteresowanie muzyką i zdolność do gry
Intryga - Zdolność do knowania oraz do wykrywania intryg
Jeździectwo - Jazda konna
Językoznawstwo - Znajomość języków obcych
Logistyka - Zapewnienie wojsku zaopatrzenia
Maniery - Właściwe i dostojne formy zachowania
Medycyna - Zdolność do udzielania pomocy medycznej
Odwaga - Podejmowanie śmiałych decyzji
Opanowanie - Zachowanie spokoju, gdy sytuacja wymyka się spod kontroli
Opieka nad jastrzębiami - Tresowanie jastrzębi
Opieka nad psami - Tresowanie psów, rozumienie ich zachowania
Pobożność - Wyznawanie swej wiary
Pochlebstwa - Umiejętność prawienia komplementów i rozpoznawania ich szczerości
Polityka wewnętrzna - Znajomość nastrojów politycznych w kraju
Polityka zagraniczna - Wiedza o nastrojach politycznych krajów zagranicznych
Pracowitość - Poświęcanie się pracy
Przemowa - Sztuka tworzenia przemówień i wygłaszania ich do publiczności
Refleks - Szybkie reagowanie, zwykle na zagrożenie
Skrytość - Zdolność do działania w ukryciu przed publiką, mediami oraz administracją państwową
Strategia - Wiedza militarystyczna, zdolność do przygotowywania planów wojennych
Strzelectwo - Walka bronią palną, celność
Szermierka - Walka mieczem lub przedmiotem o podobnych właściwościach
Śpiew - Zainteresowanie śpiewem i zdolność do śpiewania
Taniec - Zdolność do poruszania ciała w rytm muzyki
Wiedza o religii - Wiedza o swojej wierze
Wywiad - Wiedza o zamiarach obcych państw
Znajomość prawa - Wiedza o prawie panującym w państwie
Zwinność - Zdolność ruchowa





Na górę
  Wyświetl profil  
 
Nowy temat Odpowiedz
 [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron