Pomoc - Użytkownik
 

--
Konto użytkownika - najczęściej zadawane pytania

--
Konto użytkownika

Na górę

Co daje rejestracja?
Zarejestrowani mogą więcej! Posiadanie konta użytkownika w serwisie pozwoli Ci na nieskrępowane poruszanie się po naszej stronie i forum. Użytkownicy będą mogli skomunikować się z tobą, wysyłając ci wiadomości i powiadomienia. Podobnie Ty możesz wówczas kontaktować się z dowolnym użytkownikiem, również wtedy gdy jest on offline. Możesz również ulepszać swoje konto za pomocą przedmiotów kupionych za Srebrne żetony, brać udział w konkursach i wydarzeniach. Zakładać własne tematy, a także prowadzić własne sesje.

Na górę

Czy mogę ukryć swoją obecność na stronie?
Oczywiście. Pamiętaj jednak, że Administracja widzi Twoją obecność również, gdy ukryjesz wyświetlanie swojego nicku na liście. Jeśli chcesz ukryć obecność na stronie, wystarczy wejść w ustawienia klikając Moje Konto a następnie klikając Moje Ustawienia. Następnie zaznacz Nie pokazuj statusu online. Wówczas pozostali użytkownicy nie zobaczą twojego nicku na liście osób online.

Na górę

Nie pamiętam hasła!
Przejdź na stronę logowania, i wybierz opcję Nie pamiętam hasła znajdującą się pod polem wpisywania hasła. . Pamietaj, że Administracja nie przechowuje haseł użytkowników. Twoje hasło zostało zakodowane w naszej bazie danych. Jeśli wybierzesz opcję przypomnienia hasła, na podany przez Ciebie podczas rejestracji (bądź wprowadzony w ustawieniach Twojego konta) adres e-mail przyjdzie link aktywacyjny, który pozwoli ci zresetować Twoje hasło oraz ustalić nowe.

Na górę

Jak działa funkcja Usuń ciasteczka witryny?
Funkcja Usuń ciasteczka witryny usuwa wszystkie utworzone przez nasz serwis ciasteczka, dzięki którym użytkownik jest autoryzowany i logowany. Ciasteczka umożliwiają również śledzenie przeczytanych i nieprzeczytanych przez użytkownika postów oraz autologowanie. Jeśli występują problemy z logowaniem/wylogowaniem, usunięcie ciasteczek może być pomocne.', ),
Jak działa Link referencyjny?
Każdy zarejestrowany użytkownik SSRPG ma dostępny w swoim profilu własny link referencyjny. Gdy Twój znajomy dokona rejestracji w serwisie za pomocą Twojego linku referencyjnego, na Twoje konto zostaną dopisane Srebrne Żetony. Nagroda będzie przyznana za każdego zaproszonego w ten sposób użytkownika, który napisze minimum 3 posty na forum. Nagroda jest przydzielana przez system automatycznie, i nie ma potrzeby powiadamiania administracji o zaproszeniu nowego użytkownika.', ),
Czy mogę usunąć konto?
Ze względu na porządek na stronie użytkownicy nie mają obecnie możliwości samodzielnego usunięcia konta. Aby usunąć konto, użytkownik musi zgłosić taką wolę administratorowi strony, który w jego imieniu może usunąć konto.

Na górę

Jak zdobywać Srebrne żetony?
Żetony są przyznawane w postaci nagrody za aktywność w serwisie. Każdy Mistrz Gry prowadzący główną sesję, może przyznać użytkownikowi żetony za umiejętną grę. Podobnie żetony mogą być udzielone za uczestniczenie w wydarzeniach serwisu i związanych z nimi zabawach i konkursach. Dodatkowo użytkownicy mogą zdobyć żetony poprzez zapraszanie nowych graczy.', ),
Do czego potrzebne są Srebrne żetony?
Jest to waluta Serwisu SSRPG, która pozwala na zakupienie ulepszeń profilu gracza. Dzięku umiejętnemu wybraniu ulepszeń, gracz może w pewnym stopniu zwiększyć powodzenie działań swojej postaci w sesjach głównych, jednak ulepszenia nie pozwalają na zdecydowanie o przebiegu scenariusza. Każde z ulepszeń podnosi procentową szansę na wykonanie odpowiadającej mu czynności w sesji. W zależności od poziomu ulepszenia, jego procentowy wpływ na szansę powodzenia działania może być różny.', ),
Mam problem z zalogowaniem
Sprawdź dokładnie, czy wpisujesz poprawny login i hasło użytkownika. Jeżeli masz pewność, że wpisywane przez ciebie dane są poprawne, zwróć uwagę na treśc wyświetlanego komunikatu. Powodem może być ograniczenie nałożone na twoje konto w związku z połamaniem regulaminu lub błędnie wpisywane hasło. Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, skorzystaj z opcji jego przypomnienia na stronie logowania.

Na górę

--
Profil i zmiana ustawień

Na górę

Jak zmienić ustawienia mojego profilu?
Wystarczy po zalogowaniu się do serwisu kliknąć w przycisk Moje Konto dostępny w górnym menu. Stamtąd możesz zarządzać swoimi ustawieniami.

Na górę

Znajomi i ignorowani
Będąc zarejestrowanym użytkownikiem, możesz dodawać innych użytkowników zarówno do listy znajomych, jak i do listy ignorowanych. Utworzenie każdej z tych list pozwala Ci łatwiej zarządzać wyświetlaniem treści witryny, a także opcjami wysyłania i otrzymywania prywatnych wiadomości. Lista znajomych i ignorowanych przyda Ci się również do określenia prywatności Twojego profilu. Możesz wówczas zdecydować, komu chcesz, a komu nie chcesz udostępniać wglądu do informacji o Tobie.

Na górę

Dodawanie do znajomych
Przejdź do profilu wybranego użytkownika. Możesz to zrobić klikając w przycisk Profil na stronie tematu, wyszukując użytkownika poprzez Użytkownicy a następnie Znajdź Użytkownika, lub też klikając w nick użytkownika na stronie głównej. W wyświetlonym profilu pojawi się opcja "Dodaj znajomego". Możesz również przejść po prostu w Moje Konto, wybrać spośrod opcji Znajomi i ignorowani a następnie do odpowiedniej listy dopisać nick dodawanego użytkownika. Listą znajomych i ignorowanych zarządzasz w taki sam sposób. W każdym momencie możesz usunąć również z listy zarówno osobę ignorowaną, jak też znajomego.

Na górę

Tworzenie podpisu (sygnatury)
Aby dodawać podpis do postu, należy go najpierw utworzyć w panelu zarządzania kontem. Aby dołączyć do danej wiadomości swój podpis, zaznacz funkcję Dołącz podpis znajdującą się w formularzu tworzenia wiadomości. Możesz także domyślnie dodawać podpis do wszystkich swoich postów, zaznaczając odpowiednią funkcję w swoim profilu. Po uaktywnieniu tej funkcji, za każdym razem pisząc post, możesz zdecydować o niedodawaniu do niego podpisu, usuwając w formularzu tworzenia wiadomości zaznaczenie z pola Dołącz podpis.

Na górę

Jest wyświetlany nieprawidłowy czas!
Możliwe, że jest wyświetlany czas z innej strefy czasowej, niż ta, w której się znajdujesz. Jeśli tak właśnie jest, kliknij w Moje Konto wybierając Moje ustawienia. Tutaj możesz ustalić wyświetlanie swojej strefy czasowej.

Na górę

Jak sprawdzić stan mojej sakiewski?
Ilość posiadanych przez ciebie żetonów możesz sprawdzić w każdym momencie klikając Moje Konto a następnie klikając Moje Żetony. Znajdziesz tam również informację o posiadanych przedmiotach zakupionych za żetony, oraz możliwościach zdobycia dodatkowych nagród.

Na górę

Czy mogę wysłać wiadomość e-mail poprzez serwis SSRPG?
Wysyłanie wiadomości e-mail dostępne jest w naszym serwisie tylko zarejestrowanym użytkownikom. Jeżeli jesteś zalogowany, a pomimo tego nie możesz wysłać wiadomości e-mail, prawdopodobnie należysz do grupy użytkowników z ograniczonymi przywilejami. Możliwe również, że Administracja zablokowała czasowo tę funkcję w związku z jej nadużywaniem.

Na górę

--
Publikowanie na forum

Na górę

Pisanie postów
Pamiętaj, że goście serwisu mogą tworzyć posty jedynie w kilku wybranych działach.
W działach i tematach poświęconych sesjom pisać mogą wyłącznie zalogowani użytkownicy. Aby odpowiedzieć w wybranym wątku,
przejdź do interesującego cię tematu, i po prostu kliknij Odpowiedz na stronie tematu.
Jeżeli pod ostatnim postem znajduje się ikonka Temat zamknięty - temat został zamknięty przez Gwardzistę, Administratora bądź Mistrza Gry, i dalsze odpowiadanie w tym temacie nie jest możliwe..

Na górę

Tworzenie tematów
Pamiętaj, że goście serwisu mogą tworzyć tematy jedynie w kilku wybranych działach.
W działach i tematach poświęconych sesjom pisać mogą wyłącznie zalogowani użytkownicy. Aby utworzyć nowy temat,
przejdź do interesującego cię forum, i po prostu kliknij Nowy Temat nad widokiem tematu, bądź nad spisem tematów. Brak tego przycisku może oznaczać że na wybranym forum zamieszczać tematy mogą wyłącznie Mistrzowie Gry lub Moderatorzy.

Na górę

Edycja postów
Zarejestrowani użytkownicy mogą edytować swoje posty. Aby zmienić treść postu, wystarczy kliknąć w ikonkę Edytuj pod treścią swojego postu, po prawej stronie. Brak tej ikony oznacza, że na wybranym forum wyłączona jest możliwość edycji postów.

Na górę

Do czego służy przycisk "Zapisz"?
Opcja Zapisz widoczna pod polem edycji postu bądź prywatnej wiadomości pozwala zapisywać tworzony temat/post jako kopię roboczą. Możesz w każdej chwili dokończyć pisanie i umieścić zapisaną kopię na forum. Kopie robocze znajdziesz wybierając Moje Konto a następnie klikając » Kopie robocze.

Na górę

Jak dodawać filmy do postów?
Aby dodać filmy z YouTube do swoich postów, kliknij w Pełny edytor na stronie tematu. Następnie wprowadź adres filmu, który chcesz wyświetlić. Aby poprawnie wyświetlić film w poście, należy podać adres skopiowany z okna filmu youtube (kliknij na odtwarzany film prawym przyciskiem myszy i wybierz "Kopiuj adres url filmu"). Następnie zaznacz adres w polu wpisywania treści kliknij w ikonkę youtube.

Na górę

Jak obrazki w poście?
Aby dodać obrazek do posta, kliknij w Pełny edytor pod widokiem tematu, a następnie,
nad polem wpisywania tekstu wybierz znacznik Wstaw obraz. Następnie podaj adres obrazka, który chcesz wkleić. Przesyłanie obrazków na serwer w naszym serwisie dostępne jest tylko wybranym grupom użytkowników.

Na górę

--
Poruszanie się po serwisie' ),
Tematy - ogłoszenia?
Tematy - ogłoszenia najczęściej zawierają istotne dla danego działu informacje. Zwykli użytkownicy nie mają uprawnień pozwalających na zamieszczanie ogłoszeń. Ogłoszenia mogą tworzyć Grardziści i Administratorzy.

Na górę

Tematy przyklejone
Tematy przyklejone, to tematy, które wyświetlane są na górze listy wątków. W zależności od posiadanych uprawnień, użytkownicy mogą tworzyć w niektórych działach tematy przyklejone. Goście nie mają takiej możliwości. Uprawnienia te posiadają wszyscy Mistrzowie Gry, Gwardziści, oraz Administratorzy.

Na górę

Ankiety
Zwykli użytkownicy mogą tworzyć ankiety wyłącznie w dziale "Karczma" na forum. W pozostałych działach uprawnienia te posiadają wyłącznie Gwardziści i Administratorzy. Aby utworzyć ankietę, wystarczy kliknąć Nowy Temat w wybranym forum, a następnie poszukać poniżej pola edycji tekstu Utwórz ankietę, i wpisać opcje ankiety w odpowiednie pola. Po lewej stronie znajdziesz wskazówki, w jaki sposób tworzyć kolejne opcje wyboru. Gotową ankietę możesz usunąć w dowolnym momencie jeżeli nie zostały oddane w niej głosy. Jeśli chcesz usunąć aktywną ankietę, poproś o pomoc Gwardzistę bądź Administratora.

Na górę

Używanie ikon tematu
Podczas tworzenia tematu możesz zdecydować o użyciu ikony tematu. Jest to mały obrazek, dostępny podczas edycji pierwszego posta tematu. Jeżeli ikony tematów nie wyśwetlają się, oznacza to że w danym dziale ich użycie zostało wyłączone.

Na górę

Jak wysłać pliki w poście?
Administrator witryny może zezwolić lub zabronić zamieszczać pewne typy załączników określonym grupom. Jeżeli posiadasz możliwość zamieszczania plików, w panelu odpowiedzi na forum, pod polem tekstowym, znajdziesz formularz dodawania plików. Akceptowanymi przez nasz serwis typami plików są pliki graficzne. W panelu edycji postów znajduje się również panel dodawania plików graficznych do serwisu TinyPic, który pozwala na zamieszczanie własnych obrazków użytkownikom pozbawionym możliwości wysyłania plików na nasz serwer.

Na górę

Moje wysłane pliki
Aby wyświetlić listę zamieszczonych przez ciebie plików, wejdź w "Moje konto" i kliknij odnośnik b>Załączniki.

Na górę

--
--

Na górę

--
Regulamin i ograniczenia uprawnień' ),
Jak zgłosić nieregulaminowe posty?
Jeśli administrator na to zezwolił, w prawym górnym rogu treści postu, który chcesz zgłosić, powinien być widoczny odpowiedni przycisk. Naciśnięcie tego przycisku spowoduje przeniesienie cię do formularza, który po jego wypełnieniu umożliwi wysłanie zgłoszenia.

Na górę

Dlaczego mój post musi być akceptowany?
Najprawdopodobniej udzielasz się na forum, na którym posty publikowane są dopiero po ich przejrzeniu przez moderatorów (Gwardzistów). Istnieje też możliwość, że w związku z łamaniem regulaminu, otrzymałeś czasowo lub stale rangę Moderowany. Wówczas twoje posty pojawią się dopiero po ich zatwierdzeniu. Jeśli jednak Twoje posty będą zgodne z regulaminem i nie będzie powodów przypuszczać, że odblokowanie możliwości pisania wpłynie negwatywnie na treść serwisu, możesz poprosić Administratora o przywróćenie Tobie uprawnień.

Na górę

Nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości!
Pamiętaj, że możliwośc wysyłania prywatnych wiadomości za pomocą naszego serwisu dostępna jest wyłącznie zarejestrowanym użytkownikom. Jeśli jesteś zalogowany na stronie, a pomimo tego nie możesz wysłać prywatnych wiadomości, istnieje możliwość że Administrator wyłączył opcję wysyłania wiadomości dla Twojej grupy, bądź odebrał Ci ten przywilej w związku z nieprzestrzeganiem postanowień regulaminu.

Na górę

Otrzymuję niechciane prywatne wiadomości!
Możesz zablokować przyjmowanie wiadomości od użytkownika, który ci je wysyła, tworząc na karcie Prywatne wiadomości znajdującej się w panelu zarządzania twoim kontem odpowiednią regułę. Jeżeli otrzymujesz od kogoś obraźliwe prywatne wiadomości, poinformuj o tym administratora witryny, który będzie mógł zabronić takiemu użytkownikowi wysyłania jakichkolwiek prywatnych wiadomości.

Na górę

Otrzymałem/otrzymałam spam lub obraźliwy e-mail od kogoś z tej witryny!
Przykro nam z tego powodu. System wysyłania e-maili witryny zawiera zabezpieczenia umożliwiające wytropienie użytkowników, którzy wysyłają takie wiadomości. Prześlij administratorowi witryny pełną kopię otrzymanego e-maila – ważne, aby były w niej zawarte nagłówki, ponieważ zawierają one informacje o nadawcy. Administrator będzie wówczas mógł podjąć odpowiednie działania.

Na górę

Dlaczego nie mam dostępu do forum?
Niektóre fora mogą być dostępne tylko dla określonych grup lub użytkowników. Aby przeglądać, czytać, pisać na nich lub wykonywać inne operacje, musisz mieć odpowiednie uprawnienia. Skontaktuj się z moderatorem lub administratorem witryny, aby ci je przydzielił.

Na górę

Dlaczego otrzymałem ostrzeżenie?
Każdy administrator witryny ma swoje zasady i regulaminy obowiązujące na danej witrynie. Są one opublikowane i administrator zaleca zapoznanie się z nimi. Jeśli ktoś ich nie przestrzegał, może otrzymać ostrzeżenie. O udzieleniu ostrzeżenia decyduje administrator witryny. Grupa phpBB™ nie ma nic wspólnego z ostrzeżeniami udzielanymi na tej witrynie i nie ponosi żadnej odpowiedzialności związanej z nimi. Jeśli nadal nie masz jasności, dlaczego otrzymałeś/otrzymałaś ostrzeżenie, skontaktuj się z administratorem witryny.

Na górę

Jak skontaktować się z właścicielem serwisu?
Jeżeli zauważyłeś w naszym serwisie treść niezgodną z obowiązującym prawem, bądź w twoim kierunku zostały wysłane treści niezgodne z prawem lub normami spolecznymi, należy się w tej sprawie skontaktować z Administracją Serwisu. Możesz to zrobić kikając w odnośnik Kontakt w stopce strony. Wiadomości wysłane za pomocą znajdującego się tam formularza przeglądane są w kolejności ich otrzymania. Administrator dołoży starań aby rozpatrzyć Twoje zgłoszenie jak najszybciej. Najczęściej odbywa się to w przeciągu 7 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia.

Na górę

--
Rangi użytkownika i grupy

Na górę

Kim są Administratorzy?
Administratorzy są użytkownikami posiadającymi w serwisie pełny zakres uprawnień. Mogą oni decydować o mianowaniu nowych moderatorów, nadawaniu uprawnień wybanym podstronom, forom i tematom, oraz grupom użytkowników.
Każdy Administrator posiada pełny zakres uprawnień Gwardzistów (moderatorów).

Na górę

Kim są Gwardziści?
Gwardziści są użytkownikami, których zadaniem jest codzienne przeglądanie forów. Mają oni możliwość zmiany treści lub usuwania postów, a także blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów na forum, które moderują.
Ponadto Gwardzista czuwa, aby użytkownicy pisali na temat oraz nie publikowali niewłaściwych i obraźliwych materiałów. Posiada on również uprawnienia do blokowania kont spam-botów oraz multikont.

Na górę

Kim są Mistrzowie Gry?
Mistrzowie gry, to użytkownicy posiadający uprawnienia do zakładania sesji w dziale Sesje Główne.
Mistrz Gry może ponadto moderować posty znajdujące się w swoich sesjach, oraz nadawać użytkownikom Srebrne Żetony. Jego głównym zadaniem jest pilnowanie przebiegu scenariusza danej sesji, oraz prowadzenie narracji i postaci nieobsadzonych (NPC).

Na górę

Kim jest Redaktor?
Redaktor Jest osobą uprawnioną do zamieszczania aktualności w dziale News. Redaktora może mianować wyłącznie Administrator.

Na górę

Kim jest Czempion?
Czempion to ranga przyznawana zwycięzcom konkursów serwisu. Może być również przyznawana za specjalne osiągnięcia na forum. O przyznaniu tej honorowej rangi decydują Administratorzy.

Na górę

--
Przeszukiwanie forów

Na górę

W jaki sposób korzystać z wyszukiwarki?
Kliknij Szukaj a następnie wpisz szukaną frazę. Jeśli wyszukiwarka nie zwróci oczekiwanych wyników, wypróbuj opcję Wyszukiwanie zaawansowane. Jeżeli wyszukiwana fraza znajduj się w serwisie, wynik zostanie zwróciony w postaci linku, z którego możesz przejść bezpośrednio do interesującej Cię treści.

Na górę

Dlaczego wyszukiwarka nic nie wyświetla?
Prawdopodobnie szukana fraza nie była jasno sprecyzowana i zawierała zbyt wiele podobnych niezindeksowanych zwrotów. Kliknij na stronie wyszukiwarki Wyszukiwanie zaawansowane i postaraj się dokładnie określić, co ma zostać wyszukane.

Na górę

Jak znaleźć użytkownika?
Przejdź na stronę Użytkownicy. Tutaj możesz wyszukać użytkowników alfabetycznie - po nicku (loginie), ale również po dacie rejestracji, stronie WWW bądź ilości posiadanych postów. Jeżeli potrzebujesz wyszukać konkretnego użytkownika, wypróbuj opcję Znajdź Użytkownika dostępną w prawym rogu, nad listą użytkowników.

Na górę

Jak odszukać swoje posty i tematy?
Aby szybko przeglądać swoje posty, przejdź do Moje Konto a następnie kliknij » Moje posty.

Na górę

--
Dodawanie do ulubionych

Na górę

Czym różnią się "Ulubione" od "Subskrybowanych"?
Możesz zarówno dodawać do ulubionych, jak i subskrybować wybrane fora lub tematy. Czym to się różni? Dodanie do ulubionych pozwoli Ci szybko odnaleźć wybrany temat lub forum. Z kolei kliknięcie "Subskrybuj" w widoku postu lub tematu sprawi, że otrzymasz powiadomienie za każdym razem, gdy w wybranych tematach pojawi się nowa treść. Możesz przestać subskrybować wybraną treść w dowolnym momencie. Podobnie możesz zarządzać ulubionymi tematami w swoich ustawieniach.

Na górę

Jak subskrybować wybrane fora lub tematy?
Na dole widoku forum, bądź tematu, znajduje się przycisk » Subskrybuj. Gdy w niego klikniesz, temat lub forum automatycznie doda się do pozycji subskrybowanych.

Na górę

Jak wyłączyć subscrybcję forum, tematu?
Aby przestać subskrybować forum lub temat, należy przejść do Moje Konto a następnie do karty » Subskrybowane. W tym miejscu można wyłączyć subskrybowanie forów i tematów.

Na górę





Strefa Sesji RPG • Pomoc - Konto użytkownika




Pomoc - Użytkownik
 

--
Konto użytkownika - najczęściej zadawane pytania

--
Konto użytkownika

Na górę

Co daje rejestracja?
Zarejestrowani mogą więcej! Posiadanie konta użytkownika w serwisie pozwoli Ci na nieskrępowane poruszanie się po naszej stronie i forum. Użytkownicy będą mogli skomunikować się z tobą, wysyłając ci wiadomości i powiadomienia. Podobnie Ty możesz wówczas kontaktować się z dowolnym użytkownikiem, również wtedy gdy jest on offline. Możesz również ulepszać swoje konto za pomocą przedmiotów kupionych za Srebrne żetony, brać udział w konkursach i wydarzeniach. Zakładać własne tematy, a także prowadzić własne sesje.

Na górę

Czy mogę ukryć swoją obecność na stronie?
Oczywiście. Pamiętaj jednak, że Administracja widzi Twoją obecność również, gdy ukryjesz wyświetlanie swojego nicku na liście. Jeśli chcesz ukryć obecność na stronie, wystarczy wejść w ustawienia klikając Moje Konto a następnie klikając Moje Ustawienia. Następnie zaznacz Nie pokazuj statusu online. Wówczas pozostali użytkownicy nie zobaczą twojego nicku na liście osób online.

Na górę

Nie pamiętam hasła!
Przejdź na stronę logowania, i wybierz opcję Nie pamiętam hasła znajdującą się pod polem wpisywania hasła. . Pamietaj, że Administracja nie przechowuje haseł użytkowników. Twoje hasło zostało zakodowane w naszej bazie danych. Jeśli wybierzesz opcję przypomnienia hasła, na podany przez Ciebie podczas rejestracji (bądź wprowadzony w ustawieniach Twojego konta) adres e-mail przyjdzie link aktywacyjny, który pozwoli ci zresetować Twoje hasło oraz ustalić nowe.

Na górę

Jak działa funkcja Usuń ciasteczka witryny?
Funkcja Usuń ciasteczka witryny usuwa wszystkie utworzone przez nasz serwis ciasteczka, dzięki którym użytkownik jest autoryzowany i logowany. Ciasteczka umożliwiają również śledzenie przeczytanych i nieprzeczytanych przez użytkownika postów oraz autologowanie. Jeśli występują problemy z logowaniem/wylogowaniem, usunięcie ciasteczek może być pomocne.', ),
Jak działa Link referencyjny?
Każdy zarejestrowany użytkownik SSRPG ma dostępny w swoim profilu własny link referencyjny. Gdy Twój znajomy dokona rejestracji w serwisie za pomocą Twojego linku referencyjnego, na Twoje konto zostaną dopisane Srebrne Żetony. Nagroda będzie przyznana za każdego zaproszonego w ten sposób użytkownika, który napisze minimum 3 posty na forum. Nagroda jest przydzielana przez system automatycznie, i nie ma potrzeby powiadamiania administracji o zaproszeniu nowego użytkownika.', ),
Czy mogę usunąć konto?
Ze względu na porządek na stronie użytkownicy nie mają obecnie możliwości samodzielnego usunięcia konta. Aby usunąć konto, użytkownik musi zgłosić taką wolę administratorowi strony, który w jego imieniu może usunąć konto.

Na górę

Jak zdobywać Srebrne żetony?
Żetony są przyznawane w postaci nagrody za aktywność w serwisie. Każdy Mistrz Gry prowadzący główną sesję, może przyznać użytkownikowi żetony za umiejętną grę. Podobnie żetony mogą być udzielone za uczestniczenie w wydarzeniach serwisu i związanych z nimi zabawach i konkursach. Dodatkowo użytkownicy mogą zdobyć żetony poprzez zapraszanie nowych graczy.', ),
Do czego potrzebne są Srebrne żetony?
Jest to waluta Serwisu SSRPG, która pozwala na zakupienie ulepszeń profilu gracza. Dzięku umiejętnemu wybraniu ulepszeń, gracz może w pewnym stopniu zwiększyć powodzenie działań swojej postaci w sesjach głównych, jednak ulepszenia nie pozwalają na zdecydowanie o przebiegu scenariusza. Każde z ulepszeń podnosi procentową szansę na wykonanie odpowiadającej mu czynności w sesji. W zależności od poziomu ulepszenia, jego procentowy wpływ na szansę powodzenia działania może być różny.', ),
Mam problem z zalogowaniem
Sprawdź dokładnie, czy wpisujesz poprawny login i hasło użytkownika. Jeżeli masz pewność, że wpisywane przez ciebie dane są poprawne, zwróć uwagę na treśc wyświetlanego komunikatu. Powodem może być ograniczenie nałożone na twoje konto w związku z połamaniem regulaminu lub błędnie wpisywane hasło. Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, skorzystaj z opcji jego przypomnienia na stronie logowania.

Na górę

--
Profil i zmiana ustawień

Na górę

Jak zmienić ustawienia mojego profilu?
Wystarczy po zalogowaniu się do serwisu kliknąć w przycisk Moje Konto dostępny w górnym menu. Stamtąd możesz zarządzać swoimi ustawieniami.

Na górę

Znajomi i ignorowani
Będąc zarejestrowanym użytkownikiem, możesz dodawać innych użytkowników zarówno do listy znajomych, jak i do listy ignorowanych. Utworzenie każdej z tych list pozwala Ci łatwiej zarządzać wyświetlaniem treści witryny, a także opcjami wysyłania i otrzymywania prywatnych wiadomości. Lista znajomych i ignorowanych przyda Ci się również do określenia prywatności Twojego profilu. Możesz wówczas zdecydować, komu chcesz, a komu nie chcesz udostępniać wglądu do informacji o Tobie.

Na górę

Dodawanie do znajomych
Przejdź do profilu wybranego użytkownika. Możesz to zrobić klikając w przycisk Profil na stronie tematu, wyszukując użytkownika poprzez Użytkownicy a następnie Znajdź Użytkownika, lub też klikając w nick użytkownika na stronie głównej. W wyświetlonym profilu pojawi się opcja "Dodaj znajomego". Możesz również przejść po prostu w Moje Konto, wybrać spośrod opcji Znajomi i ignorowani a następnie do odpowiedniej listy dopisać nick dodawanego użytkownika. Listą znajomych i ignorowanych zarządzasz w taki sam sposób. W każdym momencie możesz usunąć również z listy zarówno osobę ignorowaną, jak też znajomego.

Na górę

Tworzenie podpisu (sygnatury)
Aby dodawać podpis do postu, należy go najpierw utworzyć w panelu zarządzania kontem. Aby dołączyć do danej wiadomości swój podpis, zaznacz funkcję Dołącz podpis znajdującą się w formularzu tworzenia wiadomości. Możesz także domyślnie dodawać podpis do wszystkich swoich postów, zaznaczając odpowiednią funkcję w swoim profilu. Po uaktywnieniu tej funkcji, za każdym razem pisząc post, możesz zdecydować o niedodawaniu do niego podpisu, usuwając w formularzu tworzenia wiadomości zaznaczenie z pola Dołącz podpis.

Na górę

Jest wyświetlany nieprawidłowy czas!
Możliwe, że jest wyświetlany czas z innej strefy czasowej, niż ta, w której się znajdujesz. Jeśli tak właśnie jest, kliknij w Moje Konto wybierając Moje ustawienia. Tutaj możesz ustalić wyświetlanie swojej strefy czasowej.

Na górę

Jak sprawdzić stan mojej sakiewski?
Ilość posiadanych przez ciebie żetonów możesz sprawdzić w każdym momencie klikając Moje Konto a następnie klikając Moje Żetony. Znajdziesz tam również informację o posiadanych przedmiotach zakupionych za żetony, oraz możliwościach zdobycia dodatkowych nagród.

Na górę

Czy mogę wysłać wiadomość e-mail poprzez serwis SSRPG?
Wysyłanie wiadomości e-mail dostępne jest w naszym serwisie tylko zarejestrowanym użytkownikom. Jeżeli jesteś zalogowany, a pomimo tego nie możesz wysłać wiadomości e-mail, prawdopodobnie należysz do grupy użytkowników z ograniczonymi przywilejami. Możliwe również, że Administracja zablokowała czasowo tę funkcję w związku z jej nadużywaniem.

Na górę

--
Publikowanie na forum

Na górę

Pisanie postów
Pamiętaj, że goście serwisu mogą tworzyć posty jedynie w kilku wybranych działach.
W działach i tematach poświęconych sesjom pisać mogą wyłącznie zalogowani użytkownicy. Aby odpowiedzieć w wybranym wątku,
przejdź do interesującego cię tematu, i po prostu kliknij Odpowiedz na stronie tematu.
Jeżeli pod ostatnim postem znajduje się ikonka Temat zamknięty - temat został zamknięty przez Gwardzistę, Administratora bądź Mistrza Gry, i dalsze odpowiadanie w tym temacie nie jest możliwe..

Na górę

Tworzenie tematów
Pamiętaj, że goście serwisu mogą tworzyć tematy jedynie w kilku wybranych działach.
W działach i tematach poświęconych sesjom pisać mogą wyłącznie zalogowani użytkownicy. Aby utworzyć nowy temat,
przejdź do interesującego cię forum, i po prostu kliknij Nowy Temat nad widokiem tematu, bądź nad spisem tematów. Brak tego przycisku może oznaczać że na wybranym forum zamieszczać tematy mogą wyłącznie Mistrzowie Gry lub Moderatorzy.

Na górę

Edycja postów
Zarejestrowani użytkownicy mogą edytować swoje posty. Aby zmienić treść postu, wystarczy kliknąć w ikonkę Edytuj pod treścią swojego postu, po prawej stronie. Brak tej ikony oznacza, że na wybranym forum wyłączona jest możliwość edycji postów.

Na górę

Do czego służy przycisk "Zapisz"?
Opcja Zapisz widoczna pod polem edycji postu bądź prywatnej wiadomości pozwala zapisywać tworzony temat/post jako kopię roboczą. Możesz w każdej chwili dokończyć pisanie i umieścić zapisaną kopię na forum. Kopie robocze znajdziesz wybierając Moje Konto a następnie klikając » Kopie robocze.

Na górę

Jak dodawać filmy do postów?
Aby dodać filmy z YouTube do swoich postów, kliknij w Pełny edytor na stronie tematu. Następnie wprowadź adres filmu, który chcesz wyświetlić. Aby poprawnie wyświetlić film w poście, należy podać adres skopiowany z okna filmu youtube (kliknij na odtwarzany film prawym przyciskiem myszy i wybierz "Kopiuj adres url filmu"). Następnie zaznacz adres w polu wpisywania treści kliknij w ikonkę youtube.

Na górę

Jak obrazki w poście?
Aby dodać obrazek do posta, kliknij w Pełny edytor pod widokiem tematu, a następnie,
nad polem wpisywania tekstu wybierz znacznik Wstaw obraz. Następnie podaj adres obrazka, który chcesz wkleić. Przesyłanie obrazków na serwer w naszym serwisie dostępne jest tylko wybranym grupom użytkowników.

Na górę

--
Poruszanie się po serwisie' ),
Tematy - ogłoszenia?
Tematy - ogłoszenia najczęściej zawierają istotne dla danego działu informacje. Zwykli użytkownicy nie mają uprawnień pozwalających na zamieszczanie ogłoszeń. Ogłoszenia mogą tworzyć Grardziści i Administratorzy.

Na górę

Tematy przyklejone
Tematy przyklejone, to tematy, które wyświetlane są na górze listy wątków. W zależności od posiadanych uprawnień, użytkownicy mogą tworzyć w niektórych działach tematy przyklejone. Goście nie mają takiej możliwości. Uprawnienia te posiadają wszyscy Mistrzowie Gry, Gwardziści, oraz Administratorzy.

Na górę

Ankiety
Zwykli użytkownicy mogą tworzyć ankiety wyłącznie w dziale "Karczma" na forum. W pozostałych działach uprawnienia te posiadają wyłącznie Gwardziści i Administratorzy. Aby utworzyć ankietę, wystarczy kliknąć Nowy Temat w wybranym forum, a następnie poszukać poniżej pola edycji tekstu Utwórz ankietę, i wpisać opcje ankiety w odpowiednie pola. Po lewej stronie znajdziesz wskazówki, w jaki sposób tworzyć kolejne opcje wyboru. Gotową ankietę możesz usunąć w dowolnym momencie jeżeli nie zostały oddane w niej głosy. Jeśli chcesz usunąć aktywną ankietę, poproś o pomoc Gwardzistę bądź Administratora.

Na górę

Używanie ikon tematu
Podczas tworzenia tematu możesz zdecydować o użyciu ikony tematu. Jest to mały obrazek, dostępny podczas edycji pierwszego posta tematu. Jeżeli ikony tematów nie wyśwetlają się, oznacza to że w danym dziale ich użycie zostało wyłączone.

Na górę

Jak wysłać pliki w poście?
Administrator witryny może zezwolić lub zabronić zamieszczać pewne typy załączników określonym grupom. Jeżeli posiadasz możliwość zamieszczania plików, w panelu odpowiedzi na forum, pod polem tekstowym, znajdziesz formularz dodawania plików. Akceptowanymi przez nasz serwis typami plików są pliki graficzne. W panelu edycji postów znajduje się również panel dodawania plików graficznych do serwisu TinyPic, który pozwala na zamieszczanie własnych obrazków użytkownikom pozbawionym możliwości wysyłania plików na nasz serwer.

Na górę

Moje wysłane pliki
Aby wyświetlić listę zamieszczonych przez ciebie plików, wejdź w "Moje konto" i kliknij odnośnik b>Załączniki.

Na górę

--
--

Na górę

--
Regulamin i ograniczenia uprawnień' ),
Jak zgłosić nieregulaminowe posty?
Jeśli administrator na to zezwolił, w prawym górnym rogu treści postu, który chcesz zgłosić, powinien być widoczny odpowiedni przycisk. Naciśnięcie tego przycisku spowoduje przeniesienie cię do formularza, który po jego wypełnieniu umożliwi wysłanie zgłoszenia.

Na górę

Dlaczego mój post musi być akceptowany?
Najprawdopodobniej udzielasz się na forum, na którym posty publikowane są dopiero po ich przejrzeniu przez moderatorów (Gwardzistów). Istnieje też możliwość, że w związku z łamaniem regulaminu, otrzymałeś czasowo lub stale rangę Moderowany. Wówczas twoje posty pojawią się dopiero po ich zatwierdzeniu. Jeśli jednak Twoje posty będą zgodne z regulaminem i nie będzie powodów przypuszczać, że odblokowanie możliwości pisania wpłynie negwatywnie na treść serwisu, możesz poprosić Administratora o przywróćenie Tobie uprawnień.

Na górę

Nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości!
Pamiętaj, że możliwośc wysyłania prywatnych wiadomości za pomocą naszego serwisu dostępna jest wyłącznie zarejestrowanym użytkownikom. Jeśli jesteś zalogowany na stronie, a pomimo tego nie możesz wysłać prywatnych wiadomości, istnieje możliwość że Administrator wyłączył opcję wysyłania wiadomości dla Twojej grupy, bądź odebrał Ci ten przywilej w związku z nieprzestrzeganiem postanowień regulaminu.

Na górę

Otrzymuję niechciane prywatne wiadomości!
Możesz zablokować przyjmowanie wiadomości od użytkownika, który ci je wysyła, tworząc na karcie Prywatne wiadomości znajdującej się w panelu zarządzania twoim kontem odpowiednią regułę. Jeżeli otrzymujesz od kogoś obraźliwe prywatne wiadomości, poinformuj o tym administratora witryny, który będzie mógł zabronić takiemu użytkownikowi wysyłania jakichkolwiek prywatnych wiadomości.

Na górę

Otrzymałem/otrzymałam spam lub obraźliwy e-mail od kogoś z tej witryny!
Przykro nam z tego powodu. System wysyłania e-maili witryny zawiera zabezpieczenia umożliwiające wytropienie użytkowników, którzy wysyłają takie wiadomości. Prześlij administratorowi witryny pełną kopię otrzymanego e-maila – ważne, aby były w niej zawarte nagłówki, ponieważ zawierają one informacje o nadawcy. Administrator będzie wówczas mógł podjąć odpowiednie działania.

Na górę

Dlaczego nie mam dostępu do forum?
Niektóre fora mogą być dostępne tylko dla określonych grup lub użytkowników. Aby przeglądać, czytać, pisać na nich lub wykonywać inne operacje, musisz mieć odpowiednie uprawnienia. Skontaktuj się z moderatorem lub administratorem witryny, aby ci je przydzielił.

Na górę

Dlaczego otrzymałem ostrzeżenie?
Każdy administrator witryny ma swoje zasady i regulaminy obowiązujące na danej witrynie. Są one opublikowane i administrator zaleca zapoznanie się z nimi. Jeśli ktoś ich nie przestrzegał, może otrzymać ostrzeżenie. O udzieleniu ostrzeżenia decyduje administrator witryny. Grupa phpBB™ nie ma nic wspólnego z ostrzeżeniami udzielanymi na tej witrynie i nie ponosi żadnej odpowiedzialności związanej z nimi. Jeśli nadal nie masz jasności, dlaczego otrzymałeś/otrzymałaś ostrzeżenie, skontaktuj się z administratorem witryny.

Na górę

Jak skontaktować się z właścicielem serwisu?
Jeżeli zauważyłeś w naszym serwisie treść niezgodną z obowiązującym prawem, bądź w twoim kierunku zostały wysłane treści niezgodne z prawem lub normami spolecznymi, należy się w tej sprawie skontaktować z Administracją Serwisu. Możesz to zrobić kikając w odnośnik Kontakt w stopce strony. Wiadomości wysłane za pomocą znajdującego się tam formularza przeglądane są w kolejności ich otrzymania. Administrator dołoży starań aby rozpatrzyć Twoje zgłoszenie jak najszybciej. Najczęściej odbywa się to w przeciągu 7 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia.

Na górę

--
Rangi użytkownika i grupy

Na górę

Kim są Administratorzy?
Administratorzy są użytkownikami posiadającymi w serwisie pełny zakres uprawnień. Mogą oni decydować o mianowaniu nowych moderatorów, nadawaniu uprawnień wybanym podstronom, forom i tematom, oraz grupom użytkowników.
Każdy Administrator posiada pełny zakres uprawnień Gwardzistów (moderatorów).

Na górę

Kim są Gwardziści?
Gwardziści są użytkownikami, których zadaniem jest codzienne przeglądanie forów. Mają oni możliwość zmiany treści lub usuwania postów, a także blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów na forum, które moderują.
Ponadto Gwardzista czuwa, aby użytkownicy pisali na temat oraz nie publikowali niewłaściwych i obraźliwych materiałów. Posiada on również uprawnienia do blokowania kont spam-botów oraz multikont.

Na górę

Kim są Mistrzowie Gry?
Mistrzowie gry, to użytkownicy posiadający uprawnienia do zakładania sesji w dziale Sesje Główne.
Mistrz Gry może ponadto moderować posty znajdujące się w swoich sesjach, oraz nadawać użytkownikom Srebrne Żetony. Jego głównym zadaniem jest pilnowanie przebiegu scenariusza danej sesji, oraz prowadzenie narracji i postaci nieobsadzonych (NPC).

Na górę

Kim jest Redaktor?
Redaktor Jest osobą uprawnioną do zamieszczania aktualności w dziale News. Redaktora może mianować wyłącznie Administrator.

Na górę

Kim jest Czempion?
Czempion to ranga przyznawana zwycięzcom konkursów serwisu. Może być również przyznawana za specjalne osiągnięcia na forum. O przyznaniu tej honorowej rangi decydują Administratorzy.

Na górę

--
Przeszukiwanie forów

Na górę

W jaki sposób korzystać z wyszukiwarki?
Kliknij Szukaj a następnie wpisz szukaną frazę. Jeśli wyszukiwarka nie zwróci oczekiwanych wyników, wypróbuj opcję Wyszukiwanie zaawansowane. Jeżeli wyszukiwana fraza znajduj się w serwisie, wynik zostanie zwróciony w postaci linku, z którego możesz przejść bezpośrednio do interesującej Cię treści.

Na górę

Dlaczego wyszukiwarka nic nie wyświetla?
Prawdopodobnie szukana fraza nie była jasno sprecyzowana i zawierała zbyt wiele podobnych niezindeksowanych zwrotów. Kliknij na stronie wyszukiwarki Wyszukiwanie zaawansowane i postaraj się dokładnie określić, co ma zostać wyszukane.

Na górę

Jak znaleźć użytkownika?
Przejdź na stronę Użytkownicy. Tutaj możesz wyszukać użytkowników alfabetycznie - po nicku (loginie), ale również po dacie rejestracji, stronie WWW bądź ilości posiadanych postów. Jeżeli potrzebujesz wyszukać konkretnego użytkownika, wypróbuj opcję Znajdź Użytkownika dostępną w prawym rogu, nad listą użytkowników.

Na górę

Jak odszukać swoje posty i tematy?
Aby szybko przeglądać swoje posty, przejdź do Moje Konto a następnie kliknij » Moje posty.

Na górę

--
Dodawanie do ulubionych

Na górę

Czym różnią się "Ulubione" od "Subskrybowanych"?
Możesz zarówno dodawać do ulubionych, jak i subskrybować wybrane fora lub tematy. Czym to się różni? Dodanie do ulubionych pozwoli Ci szybko odnaleźć wybrany temat lub forum. Z kolei kliknięcie "Subskrybuj" w widoku postu lub tematu sprawi, że otrzymasz powiadomienie za każdym razem, gdy w wybranych tematach pojawi się nowa treść. Możesz przestać subskrybować wybraną treść w dowolnym momencie. Podobnie możesz zarządzać ulubionymi tematami w swoich ustawieniach.

Na górę

Jak subskrybować wybrane fora lub tematy?
Na dole widoku forum, bądź tematu, znajduje się przycisk » Subskrybuj. Gdy w niego klikniesz, temat lub forum automatycznie doda się do pozycji subskrybowanych.

Na górę

Jak wyłączyć subscrybcję forum, tematu?
Aby przestać subskrybować forum lub temat, należy przejść do Moje Konto a następnie do karty » Subskrybowane. W tym miejscu można wyłączyć subskrybowanie forów i tematów.

Na górę